Czy w 2020 można transportować ponadgabaryty? - transportujemy

transport niskopodwoziowy

Przewożenie transportu ponadgabarytowego

Przewożenie transportu ponadgabarytowego to wyzwanie dla firmy, ale również dla kierowcy, który musi bezpiecznie i w określonym czasie dostarczyć towar pod wskazany adres. Transport ciężki trzeba odpowiednio zaplanowa

Czy w 2020 można  transportować ponadgabaryty? - transportujemy transport niskopodwoziowy
ć, żeby w czasie jazdy nie zdarzyły się, żadne niespodzianki. Bardzo istotna jest odpowiednia logistyka, ponieważ transport ponadgabarytowy nie może poruszać się po wszystkich drogach, więc zdarza się, że trzeba zaplanować objazdy. Należy to zrobić wcześniej, ponieważ ciężarówka nie w każdym miejscu da radę zawrócić i jeżeli kierowca w ostatnim momencie dowie się, że nie może przejechać, to zlecenie zapewne nie zostanie wykonane na czas i będzie problem z powrotem ciężarówki do bazy.
Transport maszyn wymaga też specjalnych formalności celnych. Wszystko to trzeba zorganizować na tyle wcześniej, żeby kierowca nie miał żadnych problemów z przejechaniem przez granicę. W tej branży przecież bardzo liczy się czas i każdemu zależy na tym, żeby zlecenie zostało wykonane w terminie.


Transport maszyn które przekraczają możliwości

Powszechnie znane usługi transportowe, które świadczą, na przykład firmy kurierskie - czasami nie wystarczają. Duże, ciężkie towary wymagają specjalnej troski, jeśli chodzi o ich przemieszczenie z punktu A, do punktu B. Transport maszyn, które przekraczają możliwości "standardowych" pojazdów, wymaga odpowiedniej organizacji przejazdu. Transport ponadgabarytowy jest regulowany prawnie, wymaga pozwolenia, nie jest to zadanie dla zwykłego, przysłowiowego zjadacza chleba. Co najczęściej jest transportowane w ten sposób? Różnego rodzaju konstrukcje stalowe, przęsła mostów, elementy infrastruktury, zbiorniki, czy transformatory elektryczne. To tylko niewielka część tego, z czym na co dzień zmagają się zespoły odpowiedzialne za tak zwany transport ciężki, ponadgabarytowy.
Każde zlecenie jest inne, wymaga indywidualnego podejścia, dobrego rozplanowania i skutecznego działania. Dobór odpowiedniego pojazdu, trasy, ale także wspomnianego wcześniej zezwolenia i właściwej dokumentacji - jest najbardziej istotny.


Transport drogowy dopuszcza przewóz ładunków o

Wiele maszyn rolniczych, ciężkich elementów budowlanych, konstrukcji stalowych, zbiorników, kontenerów, sprzętów górniczych itp. musi być transportowana na znaczne odległości. Transport drogowy dopuszcza przewóz ładunków o ograniczonej długości, szerokości, wysokości i masie. Niektóre maszyny i konstrukcje można rozdzielić na mniejsze elementy, dzięki czemu spełnione zostaną wszystkie wymagania. Niestety nie zawsze jest to możliwe i potrzebny jest tak zwany transport ponadgabarytowy.
Po uzyskaniu uprawnień i odpowiednim zabezpieczeniu ładunku można przewozić elementy przekraczające masę i wymiary wyszczególnione w przepisach. Wymagana jest też do tego specjalistyczna naczepa, która umożliwi bezpieczny przewóz. Transport ciężki jest bardzo problematyczny, jednak przy zastosowaniu współczesnej technologii i nowatorskich rozwiązań staje się coraz łatwiejszy i bezpieczniejszy.
Transport maszyn może wiązać się z ich uszkodzeniem, dlatego muszą one być jak najlepiej zabezpieczone, a ich umieszczenie na naczepie powinno być dobrze przemyślane.


Transport lądowy

Zamknięcie granic wynikające z panującej pandemii spowodowało zwiększenie nacisku na transport lądowy. Gospodarka światowa zwolniła, ale nie wyhamowała całkowicie. To, co do tej pory przewoziły samoloty transportowe czy statki, dzisiaj przewożą samochody i pociągi.

Najtrudniej w tej sytuacji ma się transport ponadgabarytowy, transport maszyn i transport ciężki. Czas realizacji znacznie się wydłużył, ponieważ transportowanie dużych ładunków jest realne tylko w nocy i musi się odbywać pod ścisłym nadzorem ekipy prowadzącej. Nie wszystkie europejskie drogi są przystosowane do takich przewozów, co oznacza potrzebę wyznaczenia ścisłej trasy.

Ponadto koszt transportu ponadgabarytowego wiąże się z zatrudnieniem większej liczby personelu oraz wypłacaniem wyższych stawek za pracę w czasie nocnym i dodatków za pracę w szkodliwych warunkach. Wymaga to wyższych ubezpieczeń zarówno ludzi, jak i samego ładunku.

Transport ciężki wymaga również dodatkowych opłat za przejazd drogami publicznymi, za wjazdy na autostradę i podatek od transportu ponadgabarytowego.